Wartości

Kilka lat temu, kiedy byłem jeszcze piękny i młody, byłem na otwartym spotkaniu na SGH z menedżerami z różnych firm i branż, również IT. Nie pamiętam z tych spotkań już nic, poza jednym zdaniem, które zrobiło na mnie wtedy ogromne wrażenie: „w biznesie najważniejsze są wartości”. Roman Kluska (niesamowicie inspirujący człowiek) mówi nawet, że etyka jest czynnikiem sukcesu w biznesie https://www.youtube.com/watch?v=DVVCKkOYPqQ. Nie chodzi zatem tylko o filozofię, ale o pragmatyczne spojrzenie na rywalizację biznesową i strategię.

Wartości są fundamentem, na którym można budować organizację. Wartości są fundamentem kultury. Zadaniem managementu jest tworzenie systemu, w którym ludzie opierając się na wartościach mogą realizować cele biznesowe firmy. Myślę, że tylko wtedy wizja i misja firmy może być czymś więcej niż tylko hasłami. Nieważne jest tylko aby wygrać, ale również w jaki sposób się wygrywa i jakie długoterminowe skutki przynosi działanie przedsiębiorstwa. Skutki dla Klientów, otoczenia i samych pracowników.

Zwinne, czy turkusowe organizacje są praktycznym rozwinięciem tych idei. Mają jasno określony cel (niekoniecznie biznesowy) i normy działania, u podłoża których leży etyka i wzajemny szacunek. Mam nadzieję, że przyszłość należy właśnie do nich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *