Pewność siebie

Asertywność i pozytywna pewność siebie jest niezbędna, żeby przekonać otoczenie do swoich racji, a zwłaszcza żeby zbudować zaufanie do siebie jako lidera. Nie da się zarządzać Zespołem, jeżeli nie ma się zaufania do swoich decyzji. Jak powiedział jeden z Prezesów podczas wykładu udzielonego pracownikom mojej firmy „w podejmowaniu decyzji ważne jest podejmowanie decyzji”. Proste prawdy zawsze najcelniej oddają istotę sprawy. Zaufanie do samego siebie pozwala budować wizerunek autentycznego lidera i zapobiega przedwczesnemu wypadaniu włosów (lub siwieniu).

Pewność siebie nie oznacza arogancji. Skromność i pokora to ważne cnoty. Umiejętność słuchania i otwartość na zdanie innych osób pozwalają podejmować lepsze decyzje. O klasie człowieka świadczy to w jaki sposób traktuje słabszych od siebie. O klasie managera świadczy to, czy z jednakowym szacunkiem traktuje swojego asystenta i swojego szefa.

Celem rozmowy nie powinno być przekonanie do swojego zdania, ale w pierwszej kolejności zrozumienie problemów i celów drugiej strony. W skrócie: warto mówić mniej, a więcej słuchać. Ale jak już zabiera się głos to pewnie i z wiarą we własną opinię lub decyzję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *