Komunikacja

Wielu problemów w komunikacji udałoby się uniknąć, gdyby ludzie się ze sobą komunikowali. Często zamiast zagrać w otwarte karty i wyjaśnić swój punkt widzenia nosimy w sobie urazy karmione niedomówieniami. Często zamiast rozmawiać przyjmujemy założenia na temat motywów drugiej strony. To błąd. W zdrowym środowisku ludzie mają dobre intencje i chętnie się wspierają. Czasami źle to odbieramy, na przykład z powodu braku pewności siebie.

Problem jaki dyskutujemy warto potraktować jak mały projekt. Nie zrealizujesz go, jeżeli nie rozumiesz zakresu. Zrozumieć możesz tylko, jeżeli otworzysz się na swojego rozmówcę. To wymaga dużo odwagi, ale jak kilka razy się spróbuje przychodzi to naturalnie.

Wspólną cechą inspirujących mnie osób, które spotkałem na swojej ścieżce biznesowej jest umiejętność otwartej, szczerej rozmowy, niezależnie czy rozmawiają o sprawach prywatnych, czy profesjonalnych projektach.

Kojarzy mi się to trochę z książką Patricka Lencioniego „Getting Naked: A Business Fable About Shedding The Three Fears That Sabotage Client Loyalty”. Streściłbym ją jednym zdaniem: nie kalkuluj, tylko współpracuj I rozmawiaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *